خرید و فروش کدام آبزیان در شب عیدممنوع است؟/طرح ترافیک 96 تا مهیا شدن زیرساختهای طرح جدید اعتبار دارد
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۲۳۳۱۳۳
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب عید مشکل میوه و گوشت نخواهیم داشت،بیانیه ستاد حقوق بشر درباره خودکشی «سید امامی»و غیره از مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی روز جمعه (بیست و هفتم بهمن ماه) بود.
در ادامه مهمترین اخبار بیست و هفتم بهمن ماه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان را مرور میکنید
شب عید مشکل میوه و گوشت نخواهیم داشت/راه اندازی 5 نمایشگاه بهاره در شهر تهران
محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران گفت: امسال 5 نمایشگاه بهاره در شهر تهران و 15 نمایشگاه در شهرستانهای استان تهران برپا می شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تمام کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در سال 97 عیدی می گیرند
اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه رقم عیدی سال 97 بین 100 تا 200 هزارتومان است، گفت: به تمام کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی پرداخت می شود.
خرید و فروش کدام آبزیان در شب عیدممنوع است؟
خرید و فروش انواع آبزیان، مار ماهی ها، لاک پشت و سمندر لرستانبدون مجوز و هماهنگی با سازمان محیط زیست ممنوع و با فروشنده و خریدار برخورد قانونی خواهد شد.
طرح ترافیک 96 تا مهیا شدن زیرساختهای طرح جدید اعتبار دارد
سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران گفت:دارندگان طرح ترافیک 96 تا زمانی که زیرساختهای طرح جدید مهیا نشود میتوانند در طرح ترافیک تردد کنند.
بیانیه ستاد حقوق بشر درباره خودکشی «سید امامی»
ستاد حقوق بشر در پاسخ به فضاسازیهای وسیع، غیرمستند و خصمانه در خصوص خودکشی سید امامی علیه جمهوری اسلامی ایران و برای اطلاع رسانی صحیح و تنویر افکارعمومی بیانیهای صادر کرد.
طرح زوج و فرد پولی، بعد از تایید وزارت کشور اجرایی می شود
محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:هزینه ورود به محدوده زوج و فرد باید در شورای ترافیک تصویب شود و بعد از آن نیاز به بررسی و تأیید وزارت کشور دارد.
انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۲۳۳۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
زیسان: یوهان اشترویس، دریانورد بخت برگشته هلندی در عصر حکومت شاه سلیمان صفوی (اسفند ۱۰۲۶ – ۸ مرداد ۱۰۷۳ خورشیدی/ فوریه ۱۶۴۸ – ۲۹ ژوئیه ۱۶۹۴ میلادی) به عنوان برده وارد ایران میشود. او ماجرایی خواندنی را از تعداد زیاد حمامها و علاقه ایرانیان به حمام کردن را روایت میکند.
به گزارش «زیسان»، یوهان اشترویس در ۱۶۲۸ م / ۱۰۳۸-۱۰۳۷ ق یا ۱۶۲۹ م / ۱۰۳۹-۱۰۳۸ ق در روستایی به نام رومر در نزدیکی آمستردام هلند متولد شد. او روایتی جالب از تفاوت رفتار ایرانیان در قیاس با ترکها و سایر ملل با بردگان را نقل میکند.
او پس از چند مرحله گشت و گذار در شرق آسیا، مدیترانه، اروپا و شمال آفریقا، از بد روزگار در جریان سکونت در روسیه تزاری، با شورش قزاقها مواجه شد. او و همراهانش برای فرار از دست شورشیان از آستراخان فرار و رهسپار ایران شدند که در میانه راه از سوی تاتارها به اسارت در آمدند.
بیشتر بخوانید علاقه زیاد ایرانیان به حمام کردن در ۴۰۰ سال قبل! روایت خواندنی برده هلندی از فرهنگ چندهمسری در میان ایرانیان ۴۰۰ سال قبل اگر بپذیری ختنه شوی و مسلمان، این دو زن زیبا را به تو میبخشیم!
تاتارها اشترویس را به بازرگان ایرانی به نام حاجی محمد صالح فروختند. این بازرگان نیز در سال ۱۶۷۰ این دریانورد هلندی را به عنوان برده به تاجر ثروتمند دیگری به نام حاجی بایران علی از اهالی دربند میفروشد. اشترویس در جریان اقامت در ایران اطلاعات ارزشمندی را از ایران آن دوران (عصر شاه سلیمان صفوی) ارائه میدهد.
گزارشهایش در مورد خودکشی، قتل، اعدام، روسپیگری، دزید، راهزنی و رباخواری و... تصویری گویا از مسائل ایران آن دوران به خصوص در شهرهای شماخی و دربند است. البته اشتروس توصیفی جالب و خواندنی را از شمال تا جنوب ایران -از اردبیل تا گمبرون (بندرعباس) - ارائه میدهد.
نکته قابل توجه روایتهای این هلندی بخت برگشته این است که او به عنوان برده در ایران حضور داشته و هیچگونه فرصتی برای ارتباط با اصحاب قدرت نداشته است. روایت او تصویری واقعی از بطن جامعه ایران حدود ۴۰۰ سال قبل است.
در ادامه روایت اشترویس از تفاوت رفتار ایرانیان با بردگان در قیاس با ترکها و سایر ملل را میخوانید:
«ساکنان دربند به خرید و فروش برده اشتغال دارند و برده کالای اصلی و تقریباً تنها کالایی است که در آن شهر معامله میشود. بردهها را از تاتارها خریداری میکنند و همه آنها را به ایران میفرستند و از این طریق درآمد هنگفتی به دست میآورند. با بردههایی که برای خرید و فروش به اینجا میآورند مانند حیوانات وحشی رفتار میکنند.
هنگامی که میخواهند بردهای را خریداری کنند او را عریان میکنند و مانند خوک و گوساله به بدنش دست میزنند. با بردهها بسیار بی رحمانه رفتار میکنند و اگر ترس ضرر مالی نباشد، احتمالاً بسیاری از آنها جانشان را از دست میدهند. همان طور که قبلاً گفته شد مردم این منطقه طبیعتاً فرومایه و بد اخلاق اند.
با این حال ایرانیها در قیاس با تُرکها چندان با بردهها بدرفتاری نمیکنند. وقتی در گالیها (اشاره به دورانی که روی کشتیهای کوچک ونیزی ملوان بود) بودم به این تفاوت پی بردم.
ایرانییها در قیاس با مردم الجزایر، تریپولی، تونس و سایر شهرهای بربرها نیز با بردهها بهتر رفتار میکنند. در آن مناطق با بردهها رفتار بدتری دارند و آنها را وادار میکنند دینشان را ترک کنند. گزارشهای کسانی که به دست آن مردم بی رحم اسیر شدند، این ادعا را اثبات میکند.»
tags # تاریخ ایران ، صفویان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غولپیکر چینی از پورشه هم گرانتر است! قارچهای زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی میشوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست میدهند، چه حسی است؟